A keresőoptimalizálás elsősorban a (potenciális) vevők figyelmét fordítja az adott vállalkozás honlapjára, online jelenlétére. Az online marketing olyannyira fontossá nőtte ki magát, hogy sok cég már csak online hirdet, sőt, sokan mindössze online vannak jelen (ezzel megspórolva irodai, takarítási, esetleg alkalmazotti stb. költségeket is). Természetesen ez nagyban függ egy adott ágazattól és vállalkozás-típustól is: egy autószerelő műhelyet nemigen lehet online megoldani vagy home office-ból sem lehet házat építeni (bár home office mellett sokan megpróbálták az otthonfelújítást).
Ahhoz, hogy a keresőptimálás elindulhasson, szükség van egy honlapra: a weboldal készítés olyasmi, amit valamilyen szinten sokan képesek megcsinálni, de ha komolyan veszed saját vállalkozásodat és saját magadat, akkor ezt a fontos feladatot is profikra bízod. Egyes vállalkozásoknál a weboldal olyan, mint egy online névjegykártya, míg másoknál ez a teljes üzlet gerince és itt történik minden fontos mozzanat. Bármelyikről is legyen szó, hidd el, nem érdemes a weboldalon spórolni. A weboldal készítés után jöhet a neheze, amiben a SEOzseni keresőoptimalizálás (SEO) webapp segíteni fog.
Ha pedig elkészült a website, a keresőoptimalizálás (SEO, az angol search engine optimization szavakból) fogja eljuttatni a honlapot a “nagyok közé”, a Google első lapjára vagy akár első helyeinek egyikére, amely olyasmi, mintha 72-es betűmérettel lenne a mi vállalkozásunk felírva a szaknévsor tetejére. Vagyis, mivel a Google piaci részesedése 92% feletti, inkább a szaknévsor borítójának a külsejére.
A keresőoptimalizálás ma már külön szakma, és a Google algoritmus kiváló ismerete mellett annak befolyásolásának képességét is magában hordozza. A fejjel a falba / nyers erő típusú több százezres vagy milliós Google reklámok megvásárlása helyett egy okos keresőoptimalizálás szakember tisztában van a linképítés fontosságával, követi a gyakran változó algoritmus “hangulatváltozásait” és kisebb rezdüléseit, így tisztában van mind az előnyökkel, mind a hátrányokkal, amikor a keresőmarketing, tartalomépítés, hagyományos és szemantikus SEO, a már említett linképítés, a technikai SEO vagy más részfeladatok kerülnek elő.